Select Page

Cijena izrade web shopa u 2025. [Primjeri, cijene i savjeti]

Vrijeme čitanja: 5min

Koliko košta izrada web trgovine u 2025.?

Pregledali smo lokalno i svjetsko tržište te prikupili stvarne cijene – od osnovnih do naprednih rješenja. Ovaj vodič će vam pomoći da bolje razumijete sve troškove koji vas čekaju. Ili možda da usporedite sa svojim troškovima.

Napomena: Cijene ne ovise samo o kvaliteti i mogućnostima, već i o reputaciji, tržištu na kojem radi, komplesnosti i iskustvu ponuditelja. Svakako informacije treba uzeti s dozom rezerve.

Što sve podrazumijeva izrada webshopa?

Izrada podrazumijeva sve – od vaše početne ideje, preko oblikovanja te ideje u prototip, dizajniranje, programiranje i puštanje gotove aplikacije u pogon na vašoj domeni.

 

Što je sve uključeno u trošak izrade?

Pod “trošak izrade web shopa” misli se na trošak za takozvani “ključ u ruke”.  To je najčešći pristup.

Najveći troškovi su:

  • Programiranje
  • Dizajn

U trošak još može ući

  1. dokumentacija (specifikacije i analize) 
  2. izrada moodboarda i prototipa
  3. izrada korisničkih puteva i persona
  4. Podešenje postavki trgovine
  5. Izrada sadržaja
  6. SEO strategija
  7. Trošak trećih strana

U nastavku ćemo objasniti zašto su ovi pojmovi važni.

Što je dobro napraviti prije izrade shopa?
– popišite svoja očekivanja i zahtjeve

Cijena izrade web shopa u pravilu nema veze s programerima, dizajnom, kvalitetom izrade ili mogućnostima shopa. Krajnja cijena ovisi o planiranju, suradni i organiziranosti svih strana. Ako zaista ne želite bacati novac – ne krećite u webshop bez projektne dokumentacije.

Što nije uključeno u cijenu izrade?

1. Troškovi oglašavanja
2. Troškovi zakupa servera i servisa
3. Troškovi održavanja, unapređenja i optimizacije
4. Troškovi izrade sadržaja (tekstovi, fotografije itd)
5. Troškovi administracije, ljudstva, povrata robe, ostalih programskih rješenja, skladišta, itd.

 

Primjer cijena na svjetkom tržištu

 

Za lakše snalaženje osmislili smo tri različita shopa:

1. Mali shop – shop za prodaju unikatnog nakita ili sapuna, možda za prodaju custom majica i šalica

2. Srednji shop – shop za prodaju proizvoda iz iste kategorija proizvoda (na primjer namještaj, elektro oprema, odjeća, obuća ili nešto slično)

3. Veliki – shop za prodaju raznovrsnih kategorija i tipova proizvoda, s kompleksnim opcijama i velikim brojem posjetitelja.

Web shop rješenja u oblaku

Vi ste jedan od korisnika gotove platforme

MALI SREDNJI VELIKI
Hosting (mjesečno) 20-60 € 80-250 € 150 € na više
Dizajn do 1,000 € 2,000-8,000 € od 5,000 €
Programiranje na zahtjev 50 do 100 € sat 50 do 100 € sat 50 do 100 € sat
Setup/Config do 250€ do 1,000 € do 2,000 €
Edukacija nema do 500 € do 500 €
Održavanje 50-600 € godišnje nema nema
TOTAL SETUP* oko 2,000 € oko 6,500 € od 10,000 €

* Cijene podrazumijevaju samo izradu, bez sadržajnog održavanja i naknada za promet (provizija).

Ako vas zanima koje tvrtke ili servisi nude ovakav tip shopa – kontaktirajte nas!

 

Web shop izrađen na postojećim e-commerce platformama

MALI SREDNJI VELIKI
Licenca nema do 2000 € ovisno o platformi
Hosting (mjesečno) do 150 €  do 500 € od 1,000 €
Dizajn do 3,000 € 5,000 – 10,000 € 20,000-150,000 €
Custom programiranje do 1500 € 2,000 – 8,000 € od 50,000 €
Setup/Config od 1,000 € 2,000 – 5,000 € od 4,000 €
Edukacija ovisno o platformi
Održavanje (mjesečno) od 500 € 1,000 – 2,000 € od 2,000 €
TOTAL* do 11,000 € do 30,000 € od 50.000 €

* Cijene ne podrazumijevaju opremu web shopa poput izrade tekstova, fotografiranja ili npr troškova marketinga. 

Ako vas zanima koje tvrtke ili servisi nude ovakav tip shopa – kontaktirajte nas!

Web shop izrađen na zahtjev / Custom eCommerce rješenje

MALI SREDNJI VELIKI
Licenca nema nema nema
Hosting (mjesečno) do 50 €  do 300 € od 1,000 €
Dizajn do 3,000 € 5,000 – 10,000 € od 10,000 €
Custom programiranje do 15000 € do 25,000 € od 50,000 €
Setup/Config od 1,000 € 1,000 – 3,000 € specifično
Edukacija
Održavanje (mjesečno) od 100 € 300 – 500 € od 500 €
TOTAL* do 16,000 € do 35,000 € od 60.000 €

* Cijene ne podrazumijevaju opremu web shopa poput izrade tekstova, fotografiranja ili npr troškova marketinga. 

Ako vas zanima koje tvrtke ili servisi nude ovakav tip shopa – kontaktirajte nas!

Kako to izgleda u praksi na hrvatskom tržištu?

  • 1000 do 10.000 eura na tržištu možete dobiti web shop instaliran na WordPress platformi i Woocommerce osnovnom pluginu za online trgovinu. Naravno da ne možete očekivati da će tu biti nešto posebno u smislu unikatnog dizajna ili funkcionalnosti, ovisite o sreći, može se desiti da vam ovakav pristup uspije.
  • od 5000 do 15.000 eura na tržištu već možete dobiti i bolja rješenja, pogotovo kod tvrtki koje koriste besplatne platforme ili svoja SAAS rješenja, pa svoje vrijeme posvete prilagodbi takvih rješenja vašim potrebama, možda nekim spajanjem s trećim servisom poput ERP-a. U većini slučajeva taj komfor neće ući u cijenu.
  • iznad 15.000 eura na tržištu je popriličan kaos. Uz pedantnu provjeru potencijalnog partnera i njegove ponude – nećete promašiti, na našem tržištu rade sjajne agencije i studiji. Svakako se uz navedeno informirajte i o troškovima daljnjeg razvoja, održavanja i zadovoljstvu kod drugih klijenata prije stiska ruke.
    Za razmisliti: ne vjerujte preporukama gdje je sve sjajno i leptirići lete u trbuhu, zahtjevniji projekti zahtjevaju čelične živce.

Što je s ostalim cijenama i poslovima?

OGLAŠAVANJE

Možda negdje postoji shop koji može raditi bez oglašavanja, ali pouzdati se u to nije dobra odluka.

Bit će vam potreban

  • newsletter
  • SMS/WhatsApp kampanje
  • Loyalty program
  • SEO optimizacija
  • Sponzorirani članci
  • Oglašavanja po svim digitalnim, a poželjno i tradicionalnim kanalima

DRUGE AKTIVNOSTI

  • Vođenje društevnih mreža
  • Praćenje analiza i ponašanja kupaca

Ukoliko želite kontinuirano rasti ili zaštitit svoju poziciju, vrlo je korisno raditi unapređenja online prodaje, optimizaciju konverzije i analizu konkurencije.

 

Kako sami možete pokrenuti svoj shop? Besplatno

Istražili smo i tu opciju za vas.

Postoje brojne aplikacije za izradu web shop-a koje se mogu koristiti (gotovo) besplatno. Zanimljivo, razlike između takvih i onih skupo plaćenih mogu ispasti nevidljive golom oku.

Besplatne aplikacije ipak skrivaju neke troškove i potencijalno opasne probleme! Zato pazite kod odabira takvih rješenja.

 

“Besplatne” web shop aplikacije

 

Možda ste čuli za magentobigcommerceopencartwoocommerce,? ovdje ima još primjera,

I vi ih može instalirati ako ste malo spretniji korisnik Interneta. Postoje i web shop platforme (npr ShopifyEtsy), na kojima se može zakupiti automatsko kreiranje shopa pa nije potrebno nikakvo predznanje.

Praksa je pokazala da je dobro krenuti s manjim rješenjem. Ispočetka ima puno nepoznanica i takva rješenja su jeftinija za razvoj. Često se razne mogućnosti uključuju i isključuju gotovo trenutno, bez potrebe za programerom i dizajnerom. Ipak, to nije trajno rješenje – postoji kvaka u tome.

Razlozi ZA open source: Brza i jeftina ili gotovo basplatna izrada. Dostupno mnogo gotovih besplatnih ili plaćenih tema (dizajna). Dostupne besplatne nadogradnje i proširenja

 

Razlozi PROTIV: Visok rizik hakiranja (razne neprijateljske skripte). Upitna je stabilnost takve aplikacije. Proširanje imaju vrlo male mogućnosti. Vrlo nespretno povezivanje na druge aplikacije.

Zaključak: Open source rješenja i platforme se isplate samo za početak, testiranje ili na krajnje jednostavnim projektima.

 

Najbolja praksa za samostalan početak

Pokušajte imati slijedeće za vaš uspjeh:

1. napravite skicu projekta

Napišite kako shop treba izgledati, raditi, organizirajte radionicu s kolegama, skicirajte svoj shop na papiru – testirajte ga u društvu. Pogledajte kako se to radi

2. Dajte nekome tko je sklon dizajnu da napravi moodboard i dizajn. Ako nemate nikoga – koristite gotov predložak (template). ili se javite s upitom za dizajn webshopa
3. programiranje aplikacije – pokušajte, uz pomoć ChatGpt-a i tečaja od 5-6 YouTube epizoda zaista možete napraviti svoj jednostavan shop.
4. spajanje web shop aplikacije s drugim sustavima (erp, kartično plaćanje, loyalty, crm, newslettering, automatizirani marketinški alati, itd) – ovo vam ne preporučamo da sami pokušavate
5. pretplate za korištenje dodatnih aplikacija (newsletter, widgeti, marketinški i analitički alati) – ovo je zabavno i možete puno naučiti. Preporuka!
6. oglašavanje – Pokušajte sami u početku. Dobro je znati kasnije kada vam zatrebaju stručnjaci.
7. izrada fotografija i tekstova – Samo ako ste talentirani za to, u suprotnom zovite nekoga tko zna.

Jednom kada prođete ovaj put, bit ćete dovoljno iskusni da kažete – sada mi treba neka pomoć. Tada se otvaraju i nove aktivnosti:
8. obrada podataka
9. call centar (tel, mejl, livechat)
10. analize i unapređenja
11. trošak dostave
12. troškovi doregistracije tvrtke
13. troškovi osoblja
14. troškovi prodajnih akcija
15.tehnički troškovi (održavanje i nadogradnje, server, certifikati)

 

 

Ostale prepreke u pokretanju internet trgovine

KONKURENCIJA

Naše tržište zauzeli su veliki strani igrači. Ne može im se konkurirati cijenama i buđetima.

Pokušajte pridobiti povjerenje kupaca ponudom domaćih proizvoda, boljom pozicijom na tražilicama, domaćom korisničkom podrškom, prisutnošću fizičkog dućana i prepoznatljivosti.

Dobra strategija za manja tržišta kao što je naše, najbolje je imati trgovinu pod vlastitim brandom. Za više informacija o ovoj temi možete nam se obratiti emailom ili telefonom za dodatne konzultacije.

Zaključimo:

  • imati web shop nije “jeftin sport”
  • web shop ne mijenja fizičko maloprodajno mjesto
  • konkurencija stalno dolazi i nestaje
  • broj kupaca koji imaju povjerenje prema internet kupovini stalno raste
  • nema pravog vremena za pokretanje web shopa, ima samo propuštenih prilika
  • web projekti zaista imaju svoju čudnu stranu, može se uspjeti bez pameti, ali i propasti uz istu

 

Kako mi u Hyper dizajnu radimo?

Nas izdvaja maksimano fokusiran pristup dizajnu, stalna briga i podrška projektu. Naši klijenti posebno cijene transparentnost u komunikaciji i sposobnost da složene koncepte objasnimo na razumljiv način.